Mesto Žilina chce i naďalej komunikovať s občanmi priamo

20.02.2013 Žilina

Žilina – Za jeden z hlavných pilierov zastupiteľskej demokracie považuje Mesto Žilina otvorený dialóg občanov so samosprávou. Podľa dostupných informácií z médií sa Mesto Žilina nedávno umiestnilo na posledných priečkach hodnotenia Inštitútu
pre dobre spravovanú spoločnosť, údajne aj preto, že doposiaľ nespolupracovalo s portálom www.odkazprestarostu.sk.
Mesto Žilina pokladá priamu komunikáciu s občanmi za jednu zo svojich najdôležitejších úloh a neustále vedie otvorený dialóg občanov s Mestským úradom v Žiline. Poslanci Mestského zastupiteľstva v Žiline sa pravidelne vo svojich volebných obvodoch stretávajú s občanmi a na jednotlivé odbory Mestského úradu v Žiline prichádza každodenne množstvo podnetov od občanov, ktoré sa Mesto snaží vybaviť k ich spokojnosti. Taktiež aj primátor mesta a jeho zástupcovia prijímajú denne desiatky občanov. Dvakrát do roka sa koná aj veľké stretnutie občanov s vedením mesta. Všetky otázky a odpovede z týchto stretnutí sú zverejnené na úradnej tabuli a nájdete ich aj na webovej stránke mesta Žilina: www.zilina.sk/co-sa-urobilo/.
Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť hodnotil obce a mestá podľa toho, ako vybavujú podnety od občanov na základe ich spolupráce s portálom www.odkazprestarostu.sk. Mesto Žilina sa podľa tohto hodnotenia umiestnilo na posledných priečkach, pretože s týmto portálom nespolupracuje, ale všetky podnety rieši s občanmi bez sprostredkovania.
Otázne však zostáva, do akej miery môže Mestský úrad v Žiline pokladať podnety z uvedeného portálu za vierohodné a pravdivé. Napríklad pri nedávnom podnete s názvom „Smetisko“ vykonal zamestnanec Mestského úradu v Žiline kontrolu v podnete
označeného miesta, ale žiadne smetisko v tej lokalite nenašiel. Pri podnete bola priložená aj mapka, netýkala sa však Žiliny, ale Michaloviec. Takáto informácia je nepravdivá a uvedený portál svojou nespoľahlivosťou zavádza občanov a poškodzuje dobré meno Mesta Žilina.
Mesto Žilina pokladá za správne komunikovať s občanmi priamo a nie sprostredkovane prostredníctvom tretej osoby. Občania môžu i naďalej posielať svoje podnety na príslušné odbory Mestského úradu v Žiline alebo vyplniť elektronicky formulár, ktorý
je najvhodnejší pre aktuálny podnet občana: www.zilina.sk/vase-otazky.

 

Vyberte región